Czy wiesz, jakim czytelnikiem jesteś?

Kwi 24, 2020 | Szkolna codzienność

Intelektualna przygoda TYLKO dla ósmoklasistów!
Najciekawszy tekst zostanie nagrodzony!
Drodzy ósmoklasiści!

Biblioteka zaprasza do opowieści o sobie : jakim jestem czytelnikiem? Czy umiem o tym opowiedzieć? I czy zrobię to szczerze, nie udając kogoś innego?

Z podanych niżej typów czytelnika, występujących w naszej szkole, wybierz ten najbardziej pasujący do Ciebie i uzasadnij swój wybór.

1. Sympatyk nieczytania : nie przeczytał żadnej książki, a szkoda, bo ”kto czyta, żyje podwójnie” (U.Eco)

2. Sporadyczny eksplorator: nie uważa czytania za interesującą czynność, robi to rzadko. Czyta wyrywkowo, woli internetowe wynalazki.

3. Pożeracz książek: jak już zacznie czytać, nie może przestać, czyta do końca- bywa, że do rana. Często się zniechęca, bo nie ma czasu na nic innego.

4. Równoległy odkrywca: czyta kilka książek naraz, z różnych dziedzin.

5. Fan elektroniki: czyta tylko ebooki, słucha audiobooków, książka papierowa dla niego nie istnieje.

6. Czytelnik gatunkowiec: czyta gatunkami- albo kryminały, albo komiksy, nie ma pojęcia, że istnieją inne książki.

7. Czytelnik zbieracz: samo czytanie to sprawa drugorzędna, istotne jest posiadanie jak największej ilości książek.

8. Czytelnik-amator : czyta od czasu do czasu, jak ma ochotę.

9. Czytelnik elitarny: kupuje książki z górnej półki, im mniej zrozumiałe, tym lepiej np. trylogię o obieraniu cebuli.

10.Czytelnik odkrywca: nie nudzi się. Próbuje każdego gatunku książek.

11. Czytelnik nałogowy: on jest najlepszy, kocha czytanie! Czyta wszystko, dba o książki, kolekcjonuje je, mówi o nich, zapamiętuje je. Marzenie każdego bibliotekarza!

Biblioteka czeka na Wasze opowieści do 24 maja 2020. Wysyłajcie je na mail – ess.danuta.wolkkaraczewska@gmail.com

Ta strona używa ciasteczek (cookies). Kontynuując odwiedzanie strony wyrażasz zgodę na nasze wykorzystanie ciasteczek. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close