EDUKACJA DOMOWA W PESS

PROGRAM EDUKACJA DOMOWA W EKOLOGU OPIERA SIĘ NA 4 FILARACH:

♣ na spersonalizowanym nauczaniu

♣ indywidualne wsparcie ucznia w procesie uczenia się

♣ zadbanie o dostęp do materiałów dydaktycznych

♣ otwartośc na potrzeby dzieci i ich rodziców

 

 EDUKACJA DOMOWA -ZASADY ORGANIZACJI EGZAMINÓW KLASYFIKACYJNYCH W PESS RUMIA

 zał 1 oswiadczenie_o_miejscu_zamieszkania

 zał 2 oswiadczenie-o-zapewnieniu-dziecku-warunkow-umozliwiajacych-realizacje-podstawy-programowe

 zał 3 wniosek-o-zezwolenie-na-edukacje-domową Ekolog

 zał 4 zobowiazanie-do-przystepowania-przez-dziecko-do-rocznych-egzaminow-klasyfikacyjnych

 

EDUKACJA DOMOWA – DOKUMENTY

Edukacja-domowa-2022-2023-INSTRUKCJA

https://ess.rumia.pl/wp-content/uploads/2022/09/Edukacja-domowa-2021-2022-INSTRUKCJA.docx

Podanie o przyjęcie do szkoły

PESS umowa o kształcenie

 

Szanowni Rodzice i uczniowie.

Egzamin jest wyczekiwanym przez nauczycieli czasem rozmowy z uczniem. Pragniemy w miłej, ciepłej atmosferze pozwolić naszym uczniom na podzielenie się zdobytą wiedzą.

Egzamin składa się z części pisemnej, po której następuje część ustna. Rozmowa z nauczycielem trwa około 30 minut. W czasie egzaminacyjnego spotkania nauczyciele bardzo zwracają uwagę na to, co jest związane z rzeczywistym wysiłkiem ucznia, jednocześnie pomagają mu przedstawić, zaprezentować wiedzę i umiejętności, jakie zdobył w czasie przygotowania.

Ocena wystawiana po egzaminie, w dużej mierze dotyczy stopnia realizacji wymagań zawartych w podstawie programowej.

Prosimy pamiętać, że w podręcznikach do przedmiotu, zawarte są treści opisywane w wymaganiach. Często zagadnienia tam opisane , są tożsame z tytułami działów i rozdziałów.

Prosimy naszych uczniów o przywiezienie samodzielnie przygotowanych materiałów, prezentacji, prac związanych z tematyką zdawanego egzaminu.

Bardzo nam zależy, aby presja egzaminów i załączonych materiałów, nie przysłoniła tego, co najważniejsze w uczeniu się w domu.

Warto rozmawiać, dyskutować, wspólnie czytać książki, zwiedzać muzea, tworzyć własne przewodniki, książki, słowniki. Rozmawiać o historii rodziny z Dziadkami, poznawać rośliny w najbliższym lesie czy parku, pisać teksty do własnych piosenek. Może nie otrzymamy  ze wszystkiego szóstek, ale najważniejsze jest chyba, aby nie było zmarnowanego czasu.

Pragniemy, aby w Państwa świadomości, wymagania, podstawa programowa, były tylko pewnym kompasem, który ma pomóc w opisaniu obszarów, którymi powinny się w danym roku zajmować Wasze pociechy.

Zdajemy sobie sprawę, że wiele naszych pomysłów i inicjatyw rozbija się o presję zdania egzaminu ósmoklasisty. Z drugiej strony, pragniemy przypomnieć, że uczące się, na przeróżne sposoby, z różna intensywnością dzieci, zdają ostatecznie egzaminy, kolejny rok plasując się w czołówce oświatowych statystyk.

Dyrekcja PESS Rumia