Sylwia Grubicka pedagog

 

Z wykształcenia pedagog specjalny, nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz nauczyciel Montessori. Swoje doświadczenie zdobyłam pracując z dziećmi w wieku przedszkolnym, a także z dorosłymi z niepełnosprawnościami i chorobami psychicznymi.

Na co dzień praktyk Porozumienia bez przemocy, entuzjastka Pedagogiki pozytywnej oraz duńskiego pedagoga Jespera Juula. W swojej pracy stawiam na relacje, uważność i wzajemny szacunek. W myśl Janusza Korczaka „Nie ma dzieci są ludzie” traktuje podopiecznych jako partnerów, z którymi wspólnie poszukuje rozwiązań, gdyż wierzę, że takie działania „dają wszystkim siłę”.  Prywatnie jestem rodzicem w nurcie Rodzicielstwa bliskości, miłośniczką natury i dobrych książek.

Katarzyna Sekuła Psycholog, edukator, trener umiejętności społecznych.

 

Pracuję z dziećmi na każdym etapie rozwojowym dostosowując tok spotkań do indywidualnych potrzeb oraz przejawianych trudności. W swojej pracy cenię kreatywne podejście oraz uwzględnienie unikalnego potencjału, jaki ma w sobie każde dziecko. W PESS prowadzę konsultacje indywidualne (dla dzieci oraz rodziców), zajęcia grupowe psychostymulujące dziecięcy rozwój, a także warsztaty profilaktyczne. W klasach straszych wspieram uczniów w zakresie doradztwa zawodowego. Jestem certyfikowanym Trenerem Umiejętności Społecznych. Po pracy z zapałem realizuję się w swoich pasjach: sportach biegowych, kynologii oraz literaturze.

Drogi Uczniu, zgłoś się do pedagoga, gdy:

  • masz wrażenie, że nikt Cię nie rozumie,
  • nie potrafisz porozumieć się z nauczycielami/kolegami,
  • masz pragnienie robić coś dobrego dla innych,
  • w Twojej rodzinie są problemy i nie wiesz, jak sobie z nimi poradzić,
  • chciałbyś odkryć swoje talenty i je rozwijać,
  • doświadczasz trudności i wydaje Ci się, że nie ma na nie rozwiązania,
  • masz wrażenie, że Twoja nauka jest nieefektywna,
  • niepokoi Cię coś lub ktoś,
  • czujesz się przygnębiony i samotny,
  • byłeś świadkiem sytuacji, o której czujesz, że musisz komuś powiedzieć,
  • posiadasz ciekawe pomysły, którymi chciałbyś się podzielić

lub po prostu chcesz porozmawiać i być przez kogoś wysłuchanym.

 

Drogi Rodzicu, zgłoś się do pedagoga szkolnego, gdy:

  • potrzebujesz wsparcia w swoich rodzicielskich wyzwaniach,
  • niepokoi Cię zachowanie twojego dziecka oraz to, co ono mówi i czuje,
  • chcesz porozmawiać o twoich relacjach z synem/córką,
  • masz potrzebę uzyskania informacji o procesie edukacyjnym swojego dziecka i jego funkcjonowaniu w szkole,
  • masz pytania, których nie wiesz komu zadać,
  • martwią Cię relacje dziecka z kolegami/ nauczycielami,
  • wasza sytuacja rodzinna uległa zmianie i nie wiesz, jak poradzić sobie z jej konsekwencjami.

To tylko niektóre kwestie, które możemy poruszyć w trakcie rozmowy. Nie ma takiej rzeczy, o której nie moglibyśmy porozmawiać.

KLUB MEDIATORA PESS w Rumi

Koordynacja: Katarzyna Sekuła, Sylwia Grubicka, Monika Borkowska.

Mediacje rówieśnicze, to ceniona oraz powszechnie stosowana metoda rozwiązywania konfliktów w szkole. Polega ona na szukaniu satysfakcjonującego rozwiązania konfliktu między uczniami przy pomocy innego ucznia – mediatora.

Wyjątkowość mediacji rówieśniczych polega: na prowadzeniu kulturalnej dyskusji, aż do osiągnięcia zadawalającego wszystkie strony stanowiska, a także na roli mediatora, który jest rówieśnikiem, cieszącym się autorytetem kolegów i zajmującym podobną jak oni pozycję w grupie.

Mediatorem rówieśniczym może zostać uczeń, który:

  • ukończył warsztaty dedykowane mediacjom rówieśniczym,
  • cieszy się zaufaniem kolegów i nauczycieli,
  • nie jest zaangażowany bezpośrednio w spór,
  • jest bezstronny,    
  • reprezentuje wartości respektowane przez szkołę,
  • rozwiązuje spory bez przemocy,
  • szanuje innych niezależnie od ich poglądów i wartości, jakie wyznają.

Mediacje rówieśnicze można prowadzić, gdy:

  • konflikt dotyczy tylko uczniów,
  • uczestnikami mediacji są uczniowie,
  • konflikt, którego mediacja dotyczy wydarzył się niedawno i można znaleźć jego rzeczywiste przyczyny.

Wieloletnie doświadczenie mediatorów szkolnych pokazuje, że zorganizowanie na terenie szkoły grupy osób zajmujących się mediacjami rówieśniczymi, pod opieką nauczyciela-mediatora, skutkuje zwiększeniem poczucia bezpieczeństwa uczniów, a w efekcie obniżeniem przemocy w szkole.

Koordynatorem i realizatorem projektu w naszej szkole jest Pani Katarzyna Stryjek z Polskiego Centrum Mediacji w Gdańsku – z wykształcenia Pedagog i doradca zawodowy, członek – założyciel Zespołu ds. Wprowadzania Mediacji w Polsce (obecnie Polskie Centrum Mediacji), Prezes Polskiego Centrum Mediacji oddział Trójmiasto. Założycielka Gdańskiego Centrum Mediacji Szkolnej i Rówieśniczej.

W ramach Klubu Mediatora, wybrani przez rówieśników uczniowie wezmą udział w następnej edycji szkolenia interpersonalnego prowadzonym przez Polskie Centrum Mediacji w Gdańsku. Wszyscy uczniowie, którzy ukończą kurs mediacji zostaną zaproszeni do udziału w projekcie oraz do czynnego uczestnictwa w Klubie Mediatora PESS.

Ta strona używa ciasteczek (cookies). Kontynuując odwiedzanie strony wyrażasz zgodę na nasze wykorzystanie ciasteczek. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close